Distriktsårsmöte 2019 | Sverigedemokraterna i Värmland

Distriktsårsmöte 2019

Sverigedemokraterna Värmlands län höll lördag 30 mars distriktsårsmöte i Frykensalen på Sunne kommunbibliotek.

På sedvanligt manér inleddes mötet med Värmlandsvisan, för att sedan inledas av distriktsordförande Runar Filper som inledde med att prata om att Värmland nu har chansen att få sin första europaparlamentariker någonsin, en värmlänning som dessutom är Sverigedemokrat och att vi genom det ska entusiasmera väljarna.

Runar lämnade sedan över till ungsvensken Robin Lennartsson som utsetts till ny kontaktperson i Värmland och som presenterade sig och sitt mål om att engagera fler medlemmar bland ungdomarna.

Dagens tillreste gäst riksdagsman Roger Hedlund från Gävle, presenterades och talade om sin syn på valresultatet och det starka val som gjordes i Värmland.

Sedan följde sedvanliga årsmötesförhandlingar med verksamhetsberättelse och val av styrelse, revisorer, valberedning och landsdagarsombud.

Runar Filper valdes återigen till ordförande i en utökad styrelse som nu består av elva ledamöter och sex ersättare.

Mötet avslutades traditionsenligt stående till nationalsången.