Jimmie Åkesson talade inför fullsatt sal på Karlstad Stadsbibliotek | Sverigedemokraterna i Värmland

Jimmie Åkesson talade inför fullsatt sal på Karlstad Stadsbibliotek

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson drog fullt hus när han gästade Karlstad den 14 februari, vilket i runda tal var 160 personer.

Tidigare under dagen besökte han och partisekreterare Richard Jomshof, press- och stabschef Gruvöns bruk i Grums, där man fick en övergripande introduktion av BillerudKorsnäs, därefter en inblick i verksamheten på Gruvön och den nya kartongfabriken. Besöket avslutades med ett besök till en anläggning på bruket.

På eftermiddagen träffade man distriktsledningen i Värmland och senare höll Jimmie sitt anförande där han vävde samman partihistorien med den utveckling partiet upplever i dag. Han gick in på den betydelse Sverigedemokraterna har för den politiska utvecklingen i Sverige, inte minst migrationspolitiken där partiet satt en dagordning som både regerings- och allianspartier anpassar sig till.

Jimmie hyllade gång på gång den kontinuitet som värmlandsdistriktet visar upp med förutsättningar för ett rekordval i länet. Efter mötet hölls en populär bokförsäljning med boksignering.