Rovdjursdebatt i Torsby | Sverigedemokraterna i Värmland

Rovdjursdebatt i Torsby

Runar Filper i rovdjursdebatt i Torsby

Runar Filper (SD) deltog idag tillsammans med företrädare för samtliga riksdagspartier, i en rovdjursdebatt i Torsby, inbjuden av jägarnas riksförbund. Stämningen i allmänhet var väldigt sd-vänlig, och många kom fram och stödde öppet partiets rovdjurspolitik.

IMG_3889IMG_3954
Filper deklarerade tydligt sin ståndpunkt, att partiet kommer att bevaka myndigheternas förslag och remissrundor om intervallet 170-270 vargar för en gynnsam bevarandestatus och att han personligen vill verka för att vi lägger oss på miniminivån. I Värmland är koncentrationen som störst, med hälften av landets vargstam, och av naturliga skäl är det här flest tillstånd för licensjakt skall utfärdas.

IMG_3901IMG_3960
Nina Larsson (fp) fick sista ordet vid slutrundan, och uppmanade till att inte rösta på ”populistiska SD”, men hennes angrepp rev inte ned en enda applåd, hon möttes enbart av suckar och en moderator som hejdade henne. Filper var den enda som drog applåder vid slutanförandet och en publikkommentar var ”de enda som är ärliga här är Runar (SD) och Mikael (S)”.