SD Värmland firade 5-årsjubileum | Sverigedemokraterna i Värmland

SD Värmland firade 5-årsjubileum

SD Värmlands 5-årsjubileum lördagen den 4 augusti gick i kulturens tecken. Drygt ett fyrtiotal medlemmar och representanter från Värmland och distrikten Gävleborg, Stockholm, Svea och Örebro närvarade.

Dagen började med samling och välkomstkaffe. Efter att ha intagit kaffe med kanelbulle på stående fot var det dags för en guidad tur på Alsters herrgård som var nationalskalden Gustaf Frödings barndomshem.

Turen gick sedan vidare till inhyrd lokal där gästerna blev underhållna av en värmländsk trubadur som spelade och sjöng finstämda visor.

Distriktets ordförande Runar Filper önskade alla välkomna och drog historiken om SD Värmlands bildande och utveckling under de gångna fem åren. Runar läste även en Frödingdikt på äkta värmländska som uppskattades mycket.

Distriktets vice ordförande Yngve Johansson berättade om hur det gick till när han kom med i partiet.

SD Torsbys mediagrupp visade ett bildspel med bilder tagna från olika torgmöten och aktiviteter till musiken Blåsippans väg och eget arrangemang utav Värmlandsvisan. Alla gäster fick sedan en varsin jubileumsskiva som minne.

Distriktets andre vice ordförande Göran Olsson visade sedan deltagarna vägen till vinkällaren där välkomstdrink serverades och distrikt Stockholms ordförande Johan Rinderheim berättade om partiets snart 20-åriga historia och visade Sverigedemokraternas första handlingsprogram, SD-Bulletiner, SD-Kurirer, flygblad och klistermärken som har gjorts under åren.

Därefter åtnjöts en trerätters middag under gemytliga former. Under middagen underhölls vi av fin musik. Flera andra gäster blev nyfikna på SD och lovade att bli medlemmar.

Förutom distriktets lokala förmågor syntes SD Gävleborgs representanter Roger Hedlund, Margareta Sandstedt och Roland Sandstedt. SD Stockholms representanter Johan Rinderheim, Sverigedemokraternas andre vice ordförande Anna Hagwall och Mikael Höglund. SD Sveas tidigare ordförande Solveig Baudin, samt SD Örebros representant Lars Flemström.

SD Värmland riktar ett stort tack till de som slöt upp och tackar även serveringspersonal för toppenservice och trevligt bemötande.

Nedan visas bilder från middagen.

519.jpg
Distriktets revisor Erik T.Johansson och 2:e vice ordförande Göran Olsson.

523.jpg
Representanter från bland annat Gävle och Säffle.

524,jpg
Margareta Sandstedt, ledamot i partistyrelsen och representanter från bland annat Örebro och Sunne.

525.jpg
2: Vice ordförande Anna Hagwall och ledamot Yngve Johansson, båda i partistyrelsen.

526.jpg
En mycket trevlig stämning var det hela kvällen.

filper.JPG
Runar Filper är mycket nöjd med arrangemanget.
Foto: Annelie Oscarsson

olsolsson.JPG
Distriktets kassör Per Olov Olsén och Göran Olsson.
Foto: Annelie Oscarsson